مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به چین

دانشگاه‌های کشور چین با برخورداری از رنک جهانی بسیار خوب در میان همه دانشگاه های جهان گزینه ای مناسب برای اشخاصی است که به دنبال تحصیل در کشوری مدرن وپیشرفته با هزینه ای مقرون به صرفه هستند. آیا از مزایای تحصیل در چین آگاهی دارید؟ چرا بسیاری از دانشجویان اروپایی و آمریکایی تحصیل در چین را به عنوان هدف خود انتخاب نموده اند؟ آیا شما نیز به دنبال یافتن راهی برای راه یابی به دانشگاه های چین و تحصیل در چین هستید؟ موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با برخورداری از کادری مجرب شما را برای اعزام دانشجو به چین و تحصیل در چین هدایت میکند. با ما تماس بگیرید تا شما را برای دستیابی به این هدف راهنمایی نماییم.

در حال حاضر بیش از 300.000 دانشجوی خارجی تحصیل در چین را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده اند. این انتخاب دلایل متعددی دارد. یکی از مهمترین این دلایل اختصاص مبلغی بیش از 900 میلیون یوان به عنوان بورسیه به دانشجویان خارجی است. این مبلغ جدا از مبلغی است که از طرف دولت های محلی و استانی برای بورسیه دانشجویان خارجی اختصاص یافته است.

 

شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی در چین

از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به چین امکان تحصیل در دانشگاه‌هایی با رنک جهانی بسیار بالا است .به طوری که این دانشگاه ها مقصد بسیاری از دانشجویان کشورهای دیگر از جمله دانشجویان امریکاییست. دیگر نکته مثبت تحصیل درچین آن است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع این کشور و در اکثر رشته ها فراهم است و همین مسئله سبب شده عده ی زیادی با مراجعه به موسسات اعزام دانشجو این کشور را جهت ادامه ی تحصیل و یا دریافت اقامت تحصیلی چین انتخاب کنند . البته شایان ذکر است افرادی که قصد مهاجرت به چین از طریق تحصیل را دارند، امکان اخذ اقامت چین بعد از تحصیل با شرایط خاصی و کمی دشوار امکان پذیر است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و همچنین رشته هایی مثل داروسازی دارای شرایط بسیار مناسبی است، در این کشور تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شود و امکان شروع تحصیل بدون گذراندن دوره کالج مثل پادتفک در روسیه و همچنین آزمون ورودی وجود ندارد. و همین مسئله سبب شده، اخیراً تقاضا برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در چین افزایش چشمگیری پیدا کند، هزینه زندگی و شهریه مقرون به صرفه و ارزان پزشکی در چین از دیگر مزایای تحصیل این رشته ها در چین می باشد، موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی مستقیم از موسسه در چین امکان پذیرش و اخذ ویزا را برای متقاضیان تسهیل نموده است.

 

مزایای تحصیل در چین

تحصیل در چین این مزیت را دارد که فرد می تواند با هزینه ای مناسب در کشوری پهناور و مدرن که لقب دومین قدرت اقتصادی جهان را در اختیار دارد به تحصیل و زندگی بپردازد. دانشگاه های چین در فهرست بهترین و ارزانترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند. این کشور یکی از سریع ترین میزان رشدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. برترین شرکت و کارخانه های جهان دارای دفتر و نمایندگی در کشور چین هستند و این امر موجب شده است بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های چین فراهم شود.

چین دومین قطب صنعتی دنیا چند سالی هست که درصدد جذب دانشجویان خارجی می باشد لذا با ارائه رشته های متنوع به زبان انگلیسی و اعطای بورس های مختلف سعی در جذب دانشجویان مستعد آسیایی و حتی دیگر کشورها نموده است.

کشور چین با جمعیتی در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور جهان و در عین حال سومین کشور بزرگ جهان است. مساحت کشور چین در حدود نه میایون و ششصد هزار کیلومتر مربع است که دارای مرزهای دریایی و زمینی بسیار است. نژاد اکثریت مردم کشور چین زرد و بعد از آن مغولها , تبتی ها و ترک ها هستند. زبان مردم این کشور زبان ماندارین است. از میان ادیان رایج این کشور , مذهب کنفسیوس , بودایی , تائوئیسم و اسلام بیشترین پیروان را دارند.

نظام سیاسی این کشور سوسیالیستی است و به جز حزب کمونیست احزاب دموکرات نیز در این کشور فعالیت میکنند. تعداد استان های کشور چین 22 استان است و همچنین این کشور از چند منطقه خودمختار و دو ناجیه اداری ویژه تشکیل شده است.واحد پول کشور چین یوان است. پهناوری کشور چین موجب شده است شاهد آب و هواهای متنوعی از گرمسیری تا بارانی و معتدل و در مناطق شمالی آب و هوایی سرد و خشک باشیم.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین

از شرایط اعزام دانشجو به چین مدت دوران تحصیل است، طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی درکشور چین اکثرا 4 ساله است. مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها و دانشگاه های ممتاز چین به زبان انگلیسی ارائه می شود. شهریه دانشگاه های چین در این مقطع بین 3000 تا 40000 دلار در سال با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است. در این مقطع دانشگاه ها دو بار در سال در ترم های ژانویه و سپتامبر پذیرش دانشجو دارند.

طول دوره کارشناسی ارشد در کشور چین 2 سال است که شهریه آن بسته به نوع دانشگاه و رشته فرد از 4000 تا 5000 دلار متغیر است. در این مقطع نیز اکثر قریب به اتفاق رشته ها به زبان انگلیسی ارائه میگردند.

برای تحصیل در چین و از جمله شرایط اعزام دانشجو به این کشور عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است یعنی امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بدون مدرک زبان وجود دارد ولی با توجه به اینکه زبان تحصیل شما انگلیسی خواهد بود بهتر است زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

تحصیل در مقطع دکتری در چین

زبان تحصیل مقطع دکتری در اکثر رشته ها و دانشگاه های کشور چین به زبان انگلیسی است. در برخی از دانشگاه ها دروس هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره دکتری شامل دو دوره میباشد.در دوره اول فرد به گذراندن واحد های مربوط به رشته خود می پردازد و در دوره دوم پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما به انجام میرساند. طول مدت تحصیل در چین در مقطع دکترا عموماً 3 ساله و شهریه دانشگاه ها در حدود 5000 دلار در سال است.

 

تحصیل در چین در رشته پزشکی

برای تحصیل رشته پزشکی و از جمله شرایط اعزام دانشجو پزشکی به چین ؛ فرد باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته تجربی یا ریاضی باشد تا بتواند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی چین اقدام کند. هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین چیزی در حدود 4000 تا 7000 دلار در سال متغیر میباشد و طول دوره تحصیل 6 سال است. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها در دو سال اول به زبان انگلیسی است و برخی دانشگاه 4 سال اول را به زبان انگلیسی تدریس میکنند. در سال آخر تحصیل به دلیل اینکه بیشتر دروس در زمینه کار با بیماران است دانشجو باید به زبان چینی به تحصیل بپردازد. رشته دندانپزشکی در کشور چین به زبان چینی تدریس میشود. فارغ التحصیلان رشته MBBS و DBS آمادگی کافی دارند تا در آزمون های بین المللی پزشکی شرکت کنند.

به طور کلی فرد می تواند تمامی در تمامی رشته ها زبان چینی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب نماید در این صورت باید ابتدا به خواندن زبان چینی بپردازد و پس از قبولی در آزمون به دانشگاه وارد می شود. مزیت تحصیل به زبان چینی آن است که فرد شهریه کمتری پرداخت میکند در عین حال برای یافتن کار و کسب اقامت بسیار موثر است.

 

اخذ بورسیه تحصیلی در چین

کشور چین به دلایل متعدد علاقه مند به جذب دانشجویان خارجی است. در این راستا علاوه بر ارائه رشته های مختلف به زبان انگلیسی بورس های متنوعی را برای دانشجویان مستعد کشورهای مختلف در نظر گرفته است. مجموعه مهاجرتی هفت ملل با بهره گیری از کادر مجرب شما را در دریافت این بورسیه ها راهنمایی و هدایت مینماید تا امکان تحصیل در چین و در بهترین شرایط برای شما فراهم شود. جهت اطلاع از شرایط اخذ بورسیه ی تحصیلی چین و اخذ پذیرش از دانشگاه های چین همراه با بورسیه می توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان هفت ملل بهره ببرید.

با دریافت این بورس ها فرد تا حد زیادی از پرداخت شهریه معاف خواهد شد و اگر شخص متقاضی دارای نمره زبان آیلتس یا تافل,سابقه کار و رزومه پژوهشی قوی باشد این شانس را دارد که کلیه هزینه هایش مشمول بورسیه شود. سن مناسب برای دریافت بورسیه های کشور چین در مقطع ارشد 35 سال و در مقطع دکتری 40 سال است.

هزینه زندگی در کشور چین در شهرهای پکن و شانگهای گرانتر از دیگر شهرهاست. به طور متوسط میتوان گفت هزینه زندگی ماهیانه 500 دلار است که شامل هزینه خوابگاه,خورد و خوراک و دیگر هزینه های یک دانشجو است. ضمن آنکه دانشجو در کشور چین اجازه کار پاره وقت دارد.

شرایط سنی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین مختلف بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است به طور کلی میتوان گفت برای متقاضیان مقطع کارشناسی تا سن 25 سال,برای متقاضیان کارشناسی ارشد تا سن 35 سال و برای متقاضیان مقطع دکتری تا سن 40 سال میتوان اقدام به پذیرش و اخذ ویزا نمود.

در حالت کلی تحصیل در چین جهت مطالعه رشته های خاص و همچنین تحصیل دکترا همراه با بورسیه بسیار پرطرفدار است، شایان ذکر است، تحصیل در چین می تواند برای افراد تجربه ی بسیار موفقی باشد.

 

ویزای دانشجویی و تحصیلی در چین

ویزای تحصیلی چین به طور کلی برای دانشجویان خارجی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بلند مدت (بیشتر از 180 روز)
  • کوتاه مدت (کمتر از 180 روز)

مدت زمان اقامت ویزای بلند مدت معمولاً پس از ورود متقاضی به کشور چین مشخص می شود و مدت زمان اقامت ویزای کوتاه مدت نباید بیشتر از 180 روز طول بکشد.

متقاضیان خارج از کشور می توانند با مراجعه به مراکز اعزام دانشجو در کشور خود فرم های مربوطه را ارسال و برای پذیرش دانشگاه اقدام کنند.
مدارک مورد نیاز برای ویزا معمولا شامل گذر نامه با اعتبار حداقل شش ماهه و حد اقل یک صفحه سفید ، فرم درخواست ویزای تحصیلی ، عکس جدید شخص که قابل شناسایی کامل باشد ، نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه و غیره می باشند که شخص می تواند با مراجعه به کنسولگری یا سفارت چین اقدام نماید. متقاضیان حداکثر تا سه ماه قبل از اعزام مثلا یک ماه قبل می توانند برای مکاتبات این ویزا اقدام کنند و اگر چه مدت زمان اخذ این ویزا معمولا کمتر از یک هفته طول می کشد ، البته خدماتی هم وجود دارند که می توان با پرداخت هزینه بیشتر زودتر به این ویزا رسید.
از لحاظ اجازه کار هم دانشجویان می توانند با ارائه نامه از دانشگاه کار پاره وقت را با این ویزای تحصیلی داشته باشند .

 

سوالات متداول تحصیل در چین

✅ آیا برای یک شرکت در یک دوره تحصیلی در چین باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهم؟
اگر تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی گذرانده شده است یا یک انگلیسی زبان بومی هستید، پس مجبور به ارائه مدرک زبان نیستید. در غیر این صورت، باید مدرک زبان را ارائه دهید(تافل یا آیلتس ترجیح داده شده).

✅ آیا چین برای آموزش مکان مناسبی است؟
تا سال 1999، آموزش دبستان در 90٪ از چین تعمیم یافته بود. اکنون 85٪ از جمعیت کشور چین به طور موثر پوشش داده شده است. با این حال، والدین ارزش بسیار بالایی را برای آموزش و پرورش قائل می شوند و فداکاری های شخصی بزرگی می کنند تا فرزندان خود را به مدرسه و دانشگاه بفرستند.

✅ آیا می توانم مستقیماً برای تحصیل در دانشگاه های چین اقدام کنم؟
بله، شما می توانید مستقیماً به دانشگاه مراجعه کنید؛ اما ما به شما توصیه می کنیم، مستقیماً به دانشگاه مراجعه نکنید. برای درخواست مستقیم در دانشگاه ها، باید همه چیز را خودتان انجام دهید، کار آسانی نیست. ما یک تیم حرفه ای داریم که به شما کمک می کند و همه چیز را به صورت حرفه ای برای شما انجام می دهند.

✅ چه تعداد دانشگاه در چین دانشجویان خارجی را جذب می کنند؟
نزدیک به 1000 دانشگاه در چین وجود دارد که می توانند دانشجویان بین المللی را جذب کنند؛ اما حدود 300 دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده اند. بنابراین، جستجوی درست موسسه و دوره تحصیلی مناسب برای شما دشوار خواهد بود.

✅ ارزیابی درخواست شما برای تحصیل در چین چگونه است؟
کمیته پذیرش دانشگاه هر ساله هزاران درخواست را پردازش می کند. بنابراین تلاش برای پاسخ به سوالات شما در مورد شرایط ورود، جزئیات برنامه و وضعیت برنامه شما می تواند مدتی طول بکشد. بسیاری از دانش آموزان شکایت دارند که هیچ کس ایمیل خود را پاسخ نمی دهد، هیچ کس به تماس های آنها پاسخ نمی دهد یا حتی برخی از معلمان نمی توانند با انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

✅ آیا در دانشگاه های چین امتحان ورودی برای برنامه های کارشناسی برگزار می کنند؟
هیچ آزمون ورودی برای اکثر دانشگاه ها وجود ندارد. در حال حاضر، 6 دانشگاه وجود دارد که آزمون ورودی را برای دوره های کارشناسی برگزار می کنند. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه های پکن، دانشگاه Tsinghua، دانشگاه Renmin چین، دانشگاه تجارت بین المللی و اقتصاد، دانشگاه فودان و دانشگاه شانگهای جیا تانگ.

✅ آیا دانشجویانی که دارای 0LEVEL یا GCSE هستند، می توانند برای برنامه های لیسانس در چین درخواست کنند؟
به طور معمول، شرط اصلی شرکت در دوره های تحصیلی کارشناسی چین، ارائه مدرک اتمام دبیرستان است؛ که برابر با انجام تحصیلات 12 ساله است. 0-LEVEL یا IGCSE این شرط را برآورده نمی کند، بنابراین دانش آموزانی که این دو مدرک را دارند برای برنامه های لیسانس چین واجد شرایط نیستند.

✅ مهلت درخواست برای تحصیل در دانشگاه های چین چه زمانی است؟
متقاضیان باید حداقل سه ماه قبل از تاریخ شروع دوره تحصیلی، برای ثبت نام در برنامه انتخابی خود اقدام کنند، این بدان معنی است که شما باید قبل از ماه ژوئیه درخواست دهید. مهم است که تاریخ ثبت نام دوره انتخابی خود را بررسی کنید. اگر می خواهید برای بورس تحصیلی اقدام کنید، باید از ژانویه تا آوریل اقدام کنید.

✅ چه هزینه هایی را باید هنگام درخواست تحصیل در چین پرداخت کنم؟
باید هزینه درخواستی را که مستقیماً توسط دانشگاه مشخص می شود را پرداخت کنید. پس از دریافت نامه پذیرش، باید هزینه DHL را نیز بپردازید.

آیا بعد از دریافت پذیرش می توانم هزینه درخواست را پرداخت کنم؟
دانشگاه ها از دانشجویان خواسته اند که هزینه درخواست را در حین درخواست پرداخت کنند. در غیر این صورت، درخواست شما پردازش نمی شود.

✅ آیا تحصیل در کشور چین رایگان است؟
متوسط ​​شهریه در دانشگاه های دولتی چین بین 2500 تا 10000 دلار در هر سال تحصیلی متغیر است. همچنین می توانید در چندین برنامه بدون هیچ شهریه‌ای شرکت داشته باشید. این برنامه‌های تحصیلی رایگان، معمولاً توسط دانشگاه‌هایی از کشورهای دیگر(به عنوان مثال: بریتانیا، آلمان، دانمارک) که دارای پردیس دانشگاهی در چین هستند، ارائه می‌شوند.

✅ آیا کشور چین مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
چین به عنوان مقصدی در حال رشد برای آموزش بین‌المللی عنوان میشود. خاطرنشان میشود که در سال گذشته 390.000 نفر دانشجوی بین المللی برای تحصیل در چین درخواست داده‌اند و این امر کشور چین را به سومین مقصد محبوب جهان (پس از ایالات متحده و بریتانیا) تبدیل کرده است.

✅ آیا می‌توان در چین بدون مدرک آیلتس تحصیل کرد؟
شما می توانید برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در چین بدون آیلتس دنبال کنید. چین یکی از بزرگترین کشورهای آسیایی است که بیش از 20.000 بورسیه تحصیلی با بودجه کامل را برای تحصیل دانشجویان ارائه می دهد. شما می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی دولت چین برای تحصیل در چین اقدام کنید، زیرا اکثر آنها بدون آیلتس هستند.

✅ دانشگاه‌ها در چین به چه صورت هستند؟
زندگی دانشجویی در کشور چین پر جنب و جوش و هیجان‌انگیز است. شما فرصت‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف خواهید داشت و تجربیات حیر‌ت‌آوری را کسب خواهید کرد. تقریباً همه دانشگاه‌ها امکانات مختلف و کاملاً مجهزی را برای راحتی دانشجویان حین فعالیت‌های ورزشی و اوقات فراغت ارائه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *